Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  بذر گل آمارانتوس بذر گل آمارانتوس

گل و گیاه ظرافت

گل آمارانتوس

گل آمارانتوس

گل آمارانتوس يا تاج خروس گونه در خاك غني و داراي زه‌كشي خوب بهترين عملكرد را دارد. بهتر است كه پس از گرم‌شدن خاك آن را در محيط بيرون بكاريد. البته مي‌توانيد كمي زودتر و در گلخانه گرم نيز كار كاشت را آغاز كنيد. گياهان بالغ در برابر خشكي مقاوم بوده اما اگر آبياري منظم برايشان صورت بگيرد، رشد و گل‌دهي بهتري دارند. اين گياه يك‌ساله در مناطق نيمه‌گرمسيري و گرمسيري رشد مي‌كند. برگ‌هاي خودنما و چهره گرمسيري و روشن اين گياه مي‌تواند نماي زيبايي را به منظره‌ها بدهد. همچنين وجود اين برگ‌ها در سالاد نيز بر زيبايي آن مي‌افزايد.

تركيب خاك مناسب براي كاشت بذر گل آمارانتوس عبارت است از ۶۰ درصد خاك باغچه، ۲۰ درصد ماسه و ۲۰ درصد كود حيواني. اگر قصد كاشت زياد و توليد اين گل را داريد بهتر است در زمين يك كرت با اين تركيب خاك آماده كنيد. سپس سطح خاك را خوب صاف كنيد قبل از پاشيدن خريد بذر گل آمارانتوس سطح خاك را خوب آب بدهيد و بعد بذر گل آمارانتوس را روي خاك بپاشيد. بهتر است روي آن حدود نيم سانتي­متر كود دامي كاملاً پوسيده سرند شده بريزيد و مجدد با آبپاش آب بدهيد.

به اين نكته هم حتماً توجه شود كه هيچ‌وقت اقدام به نگهداري گل و گياهان بيروني در منزل نكنيد چون درون منزل نور و تهويه هواي كافي براي رشد گياهان و درختان بيروني وجود ندارد حتي كاشت بذر هم ممكن است با مشكل مواجه شود در كل اگر مكاني براي كاشت بذر نداريد و مجبور هستيد كه در منزل اين كار را بكنيد بهتر است گلدان خزانه را روي پنجره جنوبي بگذاريد تا نور كافي به آن برسد و حتماً پس از سبز شدن بذر گياهاني كه بيروني هستند آن‌ها را به بيرون از خانه انتقال بدهيد اگر (به بيرون انتقال ندهيد ساقه‌ها دراز شده و كم‌كم از بين مي‌رود).

براي خريد بذر گل آمارانتوس و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/18 ساعت: ۱۸ توسط:zerafatcom2 :